ש"ב בקורס גוגל אנליטיקס
תרגול 4
הגדרת מטרות ומיקרו המרות
בהמשך לשיעורי הביית של פעם שעברה תרגול גוגל אנליטיקס 01/05/2016
יש ברשותכם חברה לקידום אתרים בגוגל ופנתה אליכם לירון פורת עם האתר שלה lironporat.co.il על מנת שתפרסמו את העסק שלה.
הגדרת יעדים לתוכנית שיווק
בשלב ראשון בתוכנית השיווק החלטתם להגדר את מטרת העל של האתר, כדי לדעת האם פעולות השיווק העתידיות תורמות לקידום האתר.
מטרת העל של האתר
מה מטרת העל? תשובה : יצירת לידים
איך יוגדר יעד בתוך גוגל אנליטיקס, כדי לבדוק את מטרת העל?
איזה יעד נגדיר כדי לבדוק מהיכן מגיעה התנועה האיכותית ביותר לאתר שגם משאירה לידים?
הגדרת יעד, בגוגל אנליטיקס
- יעד לדוגמה thanks.html
- שווה ל - האם הגולש ביקר בכתובת דף באתר ששווה ל, אם כן מה?
- מתחיל ב - האם הגולש ביקר בכתובת דף באתר שמתחיל ב, אם כן מה?
- משך לדוגמה האם הגולש היה באתר מעל 5 דקות או יותר
- דפים / מסמכים לפעילות באתר לדוגמה האם הגולש ביקר לפחות ב 3 דפים במהלך ביקור הגולש באתר.
- אירוע לדוגמה צפיה בסירטון
תשובה לשאלה
מטרת העל היא השארת לידים.
יישום בגוגל אנליטיקס: יעד שווה ל דף-תודה-צור-קשר.
באמצעות הגדרת היעד נוכל לדעת עבור כל תנועה שהגיעה לאתר מה כמות הלידים שהושארה.
נא להגדיר מיקרו המרות שיענו על השאלות הבאות:
מה אחוז הגולשים שהתעניינו ב כלים החינמים באתר?
מה אחוז הגולשים שרצו ליצור קשר אך לא יצרו בפועל?
מאיפה מגיעה תנועה איכותית לאתר שנשארת זמן ארוך באתר? לירון מאמינה שאנשים שנשארים לקרוא כתבות מעל ל 10 דקות יהפכו בסופו של דבר ללקוחות.
מה המשפך שמוביל להשארת ליד באתר?
מה אחוז הגולשים שעוברים באתר לפחות 5 דפים, האם הם משאירים יותר לידים?
ניתוח הצלחת תוכנית השיווק
ברשותכם חברה העוסקת בשיווק באינטרנט. אחרי הגדרת המטרות בואו ניבחן את הצלחת התוכנית השיווקית שלכם.
בחירת דרך השיווק הטובה ביותר
העסק מכניס בממוצע 100 ש"ח עבור כל ליד שהוא מקבל. בדוגמה הבאה איזה שיטת פרסום האפקטיבית ביותר? האם כדי להמשיך ולפרסם גם בחודש הבא בכל השיטות.
נתוני החודש
מקור הגולשים | עלות לחודש | כמות גולשים | השלמת יעד צור קשר | מה הרווח של העסק ? |
אורגני | 1500 | 3000 | 20 | |
פייסבוק | 1000 | 500 | 10 | |
ממומן | 1300 | 1000 | 9 |
ניתוח הצלחת מסע שיווק של העסק בגוגל ממומן
העסק החליט להוסיף מילים חדשות לממומן, האם המילים החדשות יותר מוצלחות מהקודמות? האם חל שיפור? והאם יש להמשיך עם השינוי לחודש הבא? רווח 100 שח לליד
נתוני חודש 1
מקור הגולשים | עלות לחודש | כמות גולשים | השלמת יעד צור קשר | מה אחוז ההמרה? | מה הרווח של העסק ? |
אורגני | 1500 | 3000 | 20 | ||
פייסבוק | 1000 | 500 | 10 | ||
ממומן | 1300 | 2000 | 19 |
נתוני חודש 2 אחרי הפירסום
מקור הגולשים | עלות לחודש | כמות גולשים | השלמת יעד צור קשר | מה אחוז ההמרה? | מה הרווח של העסק ? |
אורגני | 1500 | 3000 | 20 | ||
פייסבוק | 1000 | 500 | 10 | ||
ממומן | 2000 | 2500 | 24 |
שיפור המרה באתר אינטרנט
שיפור המרה של טופס צור קשר
העסק החליט לשפר את טופס צור קשר שלו. האם השינוי היה מוצלח? איזה טופס הוא המוצלח ביותר?
חודש 1
כמות גולשים | השלמת יעד צור קשר | מה אחוז ההמרה? |
6000 | 50 |
נתוני חודש 2 אחרי שינוי הצור קשר
כמות גולשים | השלמת יעד צור קשר | מה אחוז ההמרה? |
7500 | 70 |
נתוני חודש 3 אחרי שינוי נוסף בצור קשר
כמות גולשים | השלמת יעד צור קשר | מה אחוז ההמרה? |
4500 | 43 |
בהצלחה, שאלות טענות בתגובות, תעזרו אחד לשני , תענו אחד לשני. אל דאגה גם אני אגיב
תגובות
אם כשאני קובע יעד אני עושה שווה ל ושם את הכתובת של האתר, והכתובת היא ידידותית ובעברית, ואז באנליטיקס זה מראה את זה עם כל הסימנים, זה עדיין בסדר ויקלוט את מי שמגיע לאתר?
תודות!
נתוני חודש 2 אחרי הפירסום
there is some missing data
plz advice
אני בכל זאת אעדכן את כל הנתונים של גוגל ממומן פייסבוק וקידום אורגני
2. לאחר הוספת מילות המפתח לקמפיין גוגל ממומן הייתה עלייה בכמות הלידים (היעד) אך היא לא הצדיקה את ההשקעה הנוספת. בחודש ה1 היתה יותר ריווחיות מאשר בחודש השני ולכן מבין 2 האסטרטגיות זו של החודש הראשון עדיפה.
3. בחודש ה3 היה שיפור קל (מאד) באחוז ההמרה לכוון 0.95% ולכן מבחינה זה הטופס הטוב ביותר
אם זאת ההבדלים הם בשברי שברים של אחוז
שרשור RSS לתגובות עבור מאמר זה