תרגול 4 בגוגל אנליטיקס הגדרת מיקרו המרות ובחינת תוכנית שיווקית

ש"ב בקורס גוגל אנליטיקס

תרגול 4

הגדרת מטרות ומיקרו המרות

בהמשך לשיעורי הביית של פעם שעברה תרגול גוגל אנליטיקס 01/05/2016

יש ברשותכם חברה לקידום אתרים בגוגל ופנתה אליכם לירון פורת עם האתר שלה lironporat.co.il על מנת שתפרסמו את העסק שלה.

הגדרת יעדים לתוכנית שיווק

בשלב ראשון בתוכנית השיווק החלטתם להגדר את מטרת העל של האתר, כדי לדעת האם פעולות השיווק העתידיות תורמות לקידום האתר.

מטרת העל של האתר

מה מטרת העל? תשובה : יצירת לידים

איך יוגדר יעד בתוך גוגל אנליטיקס, כדי לבדוק את מטרת העל?

איזה יעד נגדיר כדי לבדוק מהיכן מגיעה התנועה האיכותית ביותר לאתר שגם משאירה לידים?

הגדרת יעד, בגוגל אנליטיקס

  • יעד לדוגמה thanks.html
    • שווה ל - האם הגולש ביקר בכתובת דף באתר ששווה ל, אם כן מה?
    • מתחיל ב - האם הגולש ביקר בכתובת דף באתר שמתחיל ב, אם כן מה?
  • משך לדוגמה האם הגולש היה באתר מעל 5 דקות או יותר
  • דפים / מסמכים לפעילות באתר לדוגמה האם הגולש ביקר לפחות ב 3 דפים במהלך ביקור הגולש באתר.
  • אירוע לדוגמה צפיה בסירטון 

תשובה לשאלה

מטרת העל היא השארת לידים.

יישום בגוגל אנליטיקס: יעד שווה ל דף-תודה-צור-קשר.

באמצעות הגדרת היעד נוכל לדעת עבור כל תנועה שהגיעה לאתר מה כמות הלידים שהושארה.

נא להגדיר מיקרו המרות שיענו על השאלות הבאות:

מה אחוז הגולשים שהתעניינו ב כלים החינמים באתר?

מה אחוז הגולשים שרצו ליצור קשר אך לא יצרו בפועל?

מאיפה מגיעה תנועה איכותית לאתר שנשארת זמן ארוך באתר? לירון מאמינה שאנשים שנשארים לקרוא כתבות מעל ל 10 דקות יהפכו בסופו של דבר ללקוחות.

מה המשפך שמוביל להשארת ליד באתר?

מה אחוז הגולשים שעוברים באתר לפחות 5 דפים, האם הם משאירים יותר לידים?

ניתוח הצלחת תוכנית השיווק

ברשותכם חברה העוסקת בשיווק באינטרנט. אחרי הגדרת המטרות בואו ניבחן את הצלחת התוכנית השיווקית שלכם.

בחירת דרך השיווק הטובה ביותר

העסק מכניס בממוצע 100 ש"ח עבור כל ליד שהוא מקבל. בדוגמה הבאה איזה שיטת פרסום האפקטיבית ביותר? האם כדי להמשיך ולפרסם גם בחודש הבא בכל השיטות.

נתוני החודש

מקור הגולשים עלות לחודש כמות גולשים השלמת יעד צור קשר מה הרווח של העסק ?
אורגני  1500 3000  20  
פייסבוק  1000 500  10   
ממומן  1300 1000   

 

ניתוח הצלחת מסע שיווק של העסק בגוגל ממומן

העסק החליט להוסיף מילים חדשות לממומן, האם המילים החדשות יותר מוצלחות מהקודמות? האם חל שיפור? והאם יש להמשיך עם השינוי לחודש הבא? רווח 100 שח לליד

נתוני חודש 1 

מקור הגולשים עלות לחודש כמות גולשים השלמת יעד צור קשר מה אחוז ההמרה? מה הרווח של העסק ?
אורגני  1500 3000  20    
פייסבוק  1000 500  10     
ממומן  1300 2000  19    

נתוני חודש 2 אחרי הפירסום 

מקור הגולשים עלות לחודש כמות גולשים השלמת יעד צור קשר מה אחוז ההמרה? מה הרווח של העסק ?
אורגני  1500 3000  20    
פייסבוק  1000 500  10     
ממומן  2000 2500  24    

 

שיפור המרה באתר אינטרנט

שיפור המרה של טופס צור קשר

 

העסק החליט לשפר את טופס צור קשר שלו. האם השינוי היה מוצלח? איזה טופס הוא המוצלח ביותר?

 

חודש 1

כמות גולשים השלמת יעד צור קשר מה אחוז ההמרה?
6000 50  

נתוני חודש 2 אחרי שינוי הצור קשר

כמות גולשים השלמת יעד צור קשר מה אחוז ההמרה?
7500 70  

נתוני חודש 3 אחרי שינוי נוסף בצור קשר

כמות גולשים השלמת יעד צור קשר מה אחוז ההמרה?
4500 43  

 

 

בהצלחה, שאלות טענות בתגובות, תעזרו אחד לשני , תענו אחד לשני. אל דאגה גם אני אגיב

תגובות   

# שחף 2016-05-04 10:10
היי, שאלה
אם כשאני קובע יעד אני עושה שווה ל ושם את הכתובת של האתר, והכתובת היא ידידותית ובעברית, ואז באנליטיקס זה מראה את זה עם כל הסימנים, זה עדיין בסדר ויקלוט את מי שמגיע לאתר?
תודות!
תגובה | תגובה עם ציטוט | ציטוט
# רז לוזון 2016-05-04 17:36
באופן עקרוני כן, הסימנים הם שווי ערך לעברית. ניתן להשתמש גם בכתובת בעיברית רגילה.
תגובה | תגובה עם ציטוט | ציטוט
# moshe 2016-05-04 18:32
it should work it doesnt care if its in hebrew or not it check the source it all the same to him but raz will probably can give a definite anser
תגובה | תגובה עם ציטוט | ציטוט
# רז לוזון 2016-05-04 19:55
אתה צודק, מבחינת גוגל אנליטיקס אין משמעות אם זה באנגלית או עיברית.
תגובה | תגובה עם ציטוט | ציטוט
# moshe 2016-05-04 18:30
:in this question
נתוני חודש 2 אחרי הפירסום
there is some missing data
plz advice
תגובה | תגובה עם ציטוט | ציטוט
# רז לוזון 2016-05-04 18:36
נכון אבל הנתונים האלו לא חשובים כדי לענות על השאלה.
אני בכל זאת אעדכן את כל הנתונים של גוגל ממומן פייסבוק וקידום אורגני
תגובה | תגובה עם ציטוט | ציטוט
# אביטל ערן 2016-12-28 09:09
1. מבין 3 דרכי השיווק היחידה שמניבה רווח היא השיווק האורגני ועל כן הייתי ממשיך להשקיע רק בנתיב זה
2. לאחר הוספת מילות המפתח לקמפיין גוגל ממומן הייתה עלייה בכמות הלידים (היעד) אך היא לא הצדיקה את ההשקעה הנוספת. בחודש ה1 היתה יותר ריווחיות מאשר בחודש השני ולכן מבין 2 האסטרטגיות זו של החודש הראשון עדיפה.
3. בחודש ה3 היה שיפור קל (מאד) באחוז ההמרה לכוון 0.95% ולכן מבחינה זה הטופס הטוב ביותר
אם זאת ההבדלים הם בשברי שברים של אחוז
תגובה | תגובה עם ציטוט | ציטוט
# רז לוזון 2016-12-28 13:06
מסכים בהחלט שהקידום האורגני הוא ההשקעה ביותר. הגוגל הממומן צריך לרדת אבל האם לא שווה להמשיך עם הפייסבוק?
תגובה | תגובה עם ציטוט | ציטוט
# רז לוזון 2016-12-28 13:08
בהיתייחס לחודש ה 1
תגובה | תגובה עם ציטוט | ציטוט
# אביטל ערן 2016-12-28 09:21
תיקון לתשובה 2: לאחר הוספת מילות המפתח היתה עלייה בכמות הלידים שאף הובילה לריווחיות וכדאיות וזה כן הצדיק את ההשקעה(המיוחד בחודש הראשון)
תגובה | תגובה עם ציטוט | ציטוט
# רז לוזון 2016-12-28 13:11
גוגל ממומן אכן החזיר את העלות בחודש השני. האם צריך להמשיך עם הפייסבוק?
תגובה | תגובה עם ציטוט | ציטוט

הוסף תגובה


קוד אבטחה
רענן