קורס לימוד גוגל אנליטיקס
שיעור 1
אתם בעלי חברה לקידום אתרים אורגני , ולקוח שלכם פנה וביקש להתקין באתר שלו גוגל אנליטיקס.
במהלך הקורס אנו נלמד את כל השלבים החל מההתקנה של Google Analytics, העקרונות שמנחים אותנו בהגדרת גוגל אנליטיקס עבור הלקוח הספציפי הזה. ננתח את המידע, נפיק לקחים וניישם אותם תוך בניית אתר אינטרנט טוב יותר עבורו.
שלב 1
הגדרת מטרה ראשית עבור אתר האינטרנט
מה מטרת העל של האתר? למה האתר נבנה? מה הסיבה העיקרית שהובילה את הלקוח לבניית אתר אינטרנט עבור העסק שלו?
רמז: יש רק מטרה אחת שהיא מטרת על, כל שאר המטרות הם מטרות מישניות, מטרות שעוזרות להגיע למטרה הראשית.
מה מטרת העל של האתר?
מה מטרת בניית האתר, אין אפשרות לבחור יותר ממטרה אחת (בדרך כלל):
- יצירת לידים לעסק
- מכירת מוצרים און ליין
- מיתוג
- שירות לקוחות
- תמיכה
- מידע
- פלטפורמה לייצור הכנסה מפרסומות אפיליאייט
הגדרת מטרה מישנית עבור אתר האינטרנט
כאן כבר יהיו הרבה מטרות. מטרות מישניות הן מטרות שאם הגולש השלים אותם בוודאות יותר גבוהה, הוא גם ישלים את המטרה העיקרית של אתר האינטרנט.
מטרת הגדרת המטרות המשניות היא ליצור אוסף מטרות קטנות יותר. מטרות שיותר קל לעמוד בהן. מטרות שבסופו של דבר יובילו את הגולש בעת ביצועם להשלים את מטרת העל, המטרת עבורה נבנה האתר מלכתחילה.
מטרות משניות אפשריות
המטרות המישניות יכולות להיות כל אחת מהמטרות ברשימה או כולן או אף אחת מהן, אבל חובה למצוא כאלו:
- צפייה בעמוד ספציפי
- כניסה לאתר באמצעות עמוד ספציפי
- שהייה ארוכה באתר
- צפייה במספר רב של עמודים באתר
- לחיצה על קישור
- סדר עמודים לגלישה
- שימוש בצ'ט
- צפיה בסרטון
- הגדלה של תמונה
- הוספת מוצר לעגלת קניות
- חיפוש
- לשחק במשחק
- הרשמה לניוזלטר
- פניה בצור קשר
- שימוש ברשתות חברתיות – לייק, שר, +1
- ועוד
אז עכשיו מה? בתירגול הבא גם ניישם את המטרות, נשפר את אתר האינטרנט. נשפיע על המיקום של האתר באמצעות קידום אתרים ועוד ועוד